Auguma terapijas pieejā, Grinberg metodē, cilvēka augums, principiāli, tiek ņemts kā vienots veselums, bet- vienkāršākai uztverei- tiek arī iedalīts- vairāk aktīvajā un vairāk pasīvajā daļā; attiecīgi- augšdaļā un apakšdaļā.
Apakšdaļa- no vēdera līdz kāju pirkstu galiņiem, pa ceļam satiekot šī raksta fokusu- iegurni;)
Kāpēc tāds iedalījums?
Augšdaļas pārziņā ir nosacīti vairāk (nekā apakšdaļā) funkcijas, ko apziņa spēj pārvaldīt, savukārt, lejā- vairāk neapzināto procesu, kas paliek organisma pārvaldībā- gremošana, izvadsistēma, endokrīnā sistēma, dzimumorgāni, bērniņa audzēšana- tas viss notiek mūsos bez mūsu apzinātas kontroles

Iegurnis, visbiežāk, uz ķermeni orientētajās terapijās netiek ņemts atsevišķi no kājām- tas ir kā viens, neatdalāms segments

Problēmas iegurnī:
– stīvi vai sāpoši krusti vai mugura;
– sāpīgas mēnešreizes vai citas to problēmas;
– neauglība. Arī vīriešiem (prostatas lietas);
– arī migrēnas pamats;
– arī hemoroīdu pamats;
– arī saspringtas augšdaļas pamats;
– arī bruksisma jeb zobu griešanas, jeb saspringta žokļa pamats;
– arī stājas problēmas (sāpoši ceļi, X ceļi, plakanā pēda utml.);
– savu vajadzību vērā ņemšana- vai …tieši neņemšana (laicīgi un pietiekoši ēst, gulēt, aiziet uz tualeti, padzerties, būt drošībā un siltumā). “Man vajag un es to nokārtoju”, jo vajadzības tiek apmierinātas tik un tā, bet- jo vēlāk, jo lielāka iespēja, ka tas notiks destruktīvā veidā (ja neaizejam uz tualeti, …tas neatliekas pavisam- tas tik un tā kaut kādā veidā notiks…)

Metaforiskā nozīmē:
– savas vērtības apzināšanās (kas nav tas pats kas pārākums pār citiem),
– sava centra sajušana (nevis mani rausta uz visām pusēm, bet es izvēlos),
– arī drošības izjūta (basic confidence),
– arī veselība/imunitāte,
– arī naudas/pārticības jautājumi (t. sk. atļauties “man vajag” frāzi),
– arī struktūra (t. sk., neaptveramo ziloni sadalīt pa maziem kumosiņiem),
– un izdzīvošanas spēks (kas bāzējas izdzīvošanas instinktā), dzīvesspēks jeb resilience!

…Kad prāts spēj nolaisties tik zemu kā iegurnis, iegurņa pamatne, un noturēt uzmanību uz sajūtām šajā vietā, …mēs jau esam nedaudz sazemējušies…
Ja to darām regulāri (ne 45min 2x nedēļā;), bet) ikdienā praktizējam sajust savu iegurni, savas kājas, savu vēderu, kamēr sēžam, kamēr staigājam, kamēr stāvam, kamēr, kamēr… veidojas, t. i., atjaunojas dialogs starp prātu un ķermeni, kas ir tik ļoti būtiska sastāvdaļa ‘sevis mīlēšanai’

Varbūt šo izprast labāk palīdzēs kādas iknedēļas somatikas online nodarbību “kustība kā terapija” dalībnieces pārstāsts pēc 9 iknedēļas sesijām-

Ko jau pati samanu- ir mazāka tā iežmauga viduklī. Un, līdz ar to- vieglāk elpot. Bet, tas man vēl ir sev jāatgādina- atlaid vēderu, elpo ar vēderu, elpo lielas elpas! Tomēr, nu jau pati to piefiksēju, ka ir kaut kāds diskomforts, ja vēders ievilkts. Tad vēl viena tāda inčīga lieta- vēders par iziešanas vajadzību signalizē daudz neatlaidīgāk- nevaru vairs tik viegli to atlikt uz “pēc tam”. Atvaino par atklātību, bet tas mani pašu pārsteidz. Ka vēders tāds “svarīgs” palicis“.
Man ļoti patīk visa šī darbošanās, jo gadiem neesmu ņēmusi savu ķermeni par pilnu (..) bet tagad jūtu uzlabošanos gan stājā, gan ejot, gan enerģija cita.
Paldies Tev! Līdz nākamtrešdienai!

Mēs nodarbībās ‘tikai’ vērsām prāta uzmanību uz ķermeni, bet tam ķēdītē līdzi nāk arī pārējās funkcijas- arī savu vajadzību labāka sajušana, plašākas elpas, jo ‘iežmaugas’ ķermeņa bloks ir izkustināts/vājināts, arī labsajūtas, sevis patīkamākas piedzīvošanas moments un- enerģijas palielināšanās…

plašāk par minētajām nodarbībām:
somatika.lv/seminari/somatika-online