learning to be well ~ mācīšanās būt veselībā

auguma terapeite | Latvijā un Baltijā vienīgā Grinberg metodes praktiķe
Inese Ločmele | 29137826 | somatika[at]i-deja.lv

Auguma terapija, kura bāzējas uz Grinberg metodi, īsti vairs nav terapija tās klasiskajā izpratnē-
to drīzāk pat var saukt par SOMATIC COACHING, kur pasaulē šo pieeju iedala –
tas ir mācīšanās process, kurā cilvēki ~
uzzina, kā mēs pielietojam dažādus atkārtotus ieradumus (paternus),
izzina, kā esam iemācījušies reaģēt uz sāpēm un bailēm,
iemācās no jauna jeb atgūst spēju pilnvērtīgi elpot, dziļi atslābināties, apklusināt prātu, transformēt emocionālu/fizisku sāpju pieredzi, un tādējādi-
spēj transformēt/pārtraukt liekās veco aizsardzību piepūles, ko turam savā ķermenī

Visa sadarbības procesa laikā cilvēka uzmanība tiek virzīta uz
atbildības uzņemšanos par sava paša dzīvi.
Šajā pieejā tas tiek darīts caur auguma apzināšanos,
pievēršot uzmanību tam, ko mēs fiziski darām,
lai atgrieztos savu sāpju/ciešanu stāvoklī/situācijā,
un palīdzot, lai cilvēks paša spēkiem spētu to apstādināt, un tad- transformēt.
Procesa laikā cilvēks ievēro,
par ko viņš sevi pārvērš, kad iestrēgst savās ierastajās ciešanās,
un kad tas ir skaidrs- mācāmies, kā to izbeigt.
Fiziski, mentāli un emocionāli

Sadarbība ir fokusēta uz mērķi, intensīva, un pieprasa klientam būt aktīvi iesaistītam procesā-
gan sesiju laikā, gan starp tām.
Pirms sadarbības vienmēr jautāju pēc jūsu mērķa- ko vēlaties transformēt/izbeigt, un uz ko tiecaties. Jo skaidrāks ir mērķis, jo skaidrāks arī ceļš uz to. Kopā mēs šo sesijās kristalizējam

Mērķis var būt ~
vairāk emocionāla rakstura (piem., ‘tikt galā’ ar savu emocionalitāti, izbeigt dusmu izvirdumus, skumju plūdus, aizvainošanos vai satraukšanos par sīkumiem),
tas var būt vairāk mentāls (piem., izbeigt mūžīgos dialogus savā galvā vai pēc labi izdomāta plāna spēt rīkoties, vai- atgūt prāta skaidrību) un
var būt arī pavisam fizisks mērķis (piem., hroniskas sāpes, migrēna, iekaisuši ceļi, psoriāze, nespēks, sāpīgas mēnešreizes vai atkopšanās pēc insulta)

Rezultātu ilgtspējību nodrošina tas, ka visu uzskaitīto veidu problēmas mēs izskatām n ietekmējam gan mentāli, gan emocionāli, gan fiziski, gan uzvedības līmenī. Es ar klientu gan fokusēti runāju, gan arī pieskaros (dažādās intensitātēs!).
Ķermeņa un prāta apvienošana šai mācīšanās procesā ved pie ilgtspējīgiem rezultātiem

Grinberg sesijām ir blakusefekti.
Lai kāds būtu jūsu sadarbības mērķis, ceļš uz to vienmēr bāzēsies uz spēcinātu auguma apzinātību (body attention). Kopā ar to tiek veicināta arī vitalitāte un koncentrēšanās spējas, uzlabojas gremošanas sistēmas un miega kvalitāte, tā uzlabojot labsajūtu arī kopumā. No šī tad izriet arī Grinberg metodes sauklis-
learning to be well ~ mācīšanās būt veselībā

Procesa ilgums
Viena sesija ilgst 80 minūtes.
Lai arī sesiju skaits atkarīgs no daudziem faktoriem (problēmas dziļuma un ilguma, mācīšanās intensitātes, sesiju biežuma uc.), tomēr ievērojamas izmaiņas ir gaidāmas jau pirmo 8 sesiju laikā.
Ja pirmo 8 sesiju laikā nav būtisku izmaiņu, mēs apspriežam sadarbības turpināšanu.
Kā jebkas dzīvē- ne viss der visiem. Jebkurā procesa posmā, ja nu saprotat, ka process nesaskan ar jūsu gaidām, mēs varam to pārrunāt un mainīt, vai pat to pārtraukt

Sesiju maksa
90€ par 1:20′ | iepazīšanās sesija 50€
Ja jūtat, ka šī pieeja ir jūsu Īstā, bet sesijas maksa ir par dārgu,
rakstiet- atradīsim optimumu!

Vieta
Kuldīga, Skolas iela 1
Plašāk par iespējām tiem, kas nevar izbraukāt,
lai apmeklētu iknedēļas sesijas

Iespēja Grinberg metodi
pieredzēt arī grupas darbā

sMove!®
terapeitiskās kustības nodarbības

Atsauce par Grinberg metodi
Tā ir metodoloģija, kas skar apzināšanos, un māca, izmantojot uzmanības paplašināšanu un fokusēšanu. Tā nav dziedināšanas, alternatīvās medicīnas, masāžas terapijas metode un neiekļaujas palīdzošo profesiju skaitā. Tā nav domāta cilvēkiem dzīvībai bīstamās situācijās, smagi slimiem un psihiatrijas uzskaitē esošiem cilvēkiem. Šī metode nav paredzēta būt par medicīniskas ārstēšanas aizvietotāju. Tā nav pamatota kādā ideoloģijā vai mistiskos skaidrojumos un nepieprasa kādu noteiktu dzīvesveidu.
Šeit lasiet visu Grinberg metodes oficiālo uzrunu

Biežāk uzdotie jautājumi pirms procesa uzsākšanas –

Kā fiziski tas notiek?
Šī metode noris klientam esot atģērbtam, t. i., apakšveļā, lai man būtu iespējams redzēt visas auguma reakcijas. Sesijas notiek jums esot guļus uz masāžas galda; vēlāk- arī stāvus kājās.
Ja sesija noris tiešaistē-
vēlamas plānas, pieguļošas drēbes un iespēja jūs redzēt gan sēdus, gan stāvus, gan guļus

Cik bieži mēs tiktos?
Ierastais/vēlamais tikšanās biežums ir reizi nedēļā.
Ja ir vēlama augstāka intensitāte, ātrāks rezultāts, vēlams tikties biežāk.
Kopš Inese praktizē Kuldīgā,
pieejama arī intensīvo sesiju iespēja
(2 sesijas dienā, 1- 2 dienas pēc kārtas),
kas labi der tālāk dzīvojošajiem cilvēkiem

Kur notiek sesijas?
kopš Covid-19 laika- arī tiešsaistē
kopš 2021. gada- Kuldīgā, Skolas ielā 1, 3.stāvā | karte

Vai iespējams iepazīties ar šo pieeju, ne uzreiz uzsākot nopietnu procesu?
Jā, ar prieku tikšos ar jums 1,5h iepazīšanās sesijā,
kurās notiek fokusēta saruna par jūsu problēmu, kuras laikā es apskatu jūsu pēdas,
kas dod man labāku ieskatu problēmas izpausmēs un risinājumu virzībā.
Iespējams, saņemsiet arī fizisku sesijas pieredzi

Apmēram kā process noris?
Pirmajās sesijās
mēs vairāk pārrunāsim jūsu jautājumu/tēmu, ko vēlaties mainīt, kā arī veselības stāvokli.
Šīs sesijas notiek sēdus, man, paralēli sarunai, apskatot jūsu pēdas.
Nākamajās sesijās
pavisam īsi un koncentrēti pārrunāsim ar mērķi saistītos novērojumus un
iespējamās izmaiņas pa laiku starp sesijām, un ķersimies pie fiziskā procesa
(online darbā– pie paterna praktiskās izziņas un transformācijas)

Hmm, man kaut kā sagatavot pēdas uz pirmo sesiju?
Vislabāk, ja nesakopjat pēdas kaut kā speciāli (piem., pedikīrs) mūsu sadarbības laikā-
tas nodzēstu daudz informācijas, kas it nemaz nepalīdzētu mūsu kopīgā procesā

Vai procesa laikā man sāpēs?
Jāatzīst- ļoti iespējams, jā. Mēs tiksim līdz kādiem momentiem, kur saskarsimies ar sāpēm, lai vispār ar tām strādātu un transformētu. Ja jau Grinberg metodes pamatā darbs ir ar sāpju, ciešanu un baiļu transformāciju, tad ar tām jātiekas!;) Tas nebūs daudz un baigi ilgi, bet, visdrīzāk- būs. Tā kā- negaidiet tikai maigu masāžu;) Bet labā ziņa- parasti pēc labi padarītā transformācijas darba notiek tiešām dziļa un baudīga relaksācija. To gan arī nevaru 100% solīt, bet iespēja ir gana liela;)

Vai drīkst piedalīties, ja apmeklēju psihologu/psihoterapeitu?
Ir tāds ieteikums neiesaistīties vairāk kā vienās terapeitiskajās attiecībās

Jā, drīkst piedalīties, un ir ļoti vēlams mani informēt,
ka apmeklējat psihologu vai psihoterapeitu- ņemšu to vērā.
Iemesls neiesaistīties vairāk kā vienās terapeitiskajās attiecībās ir pamatots un to cienu. Grinberg metodes sesijas palīdzēs ‘pacelt tēmas’ un intensificēs jūsu darbu ar savu psihologu/psihoterapeitu, kā arī- iekustinās un ļaus atgūt organisma dabīgo balansu- veiks procesus, ko psihoterapijā parasti knapi tik aizskar (esmu bijusi psiho-organiskās analīzes psihoterapeite 8 gadus), vismaz ne tādā intensitātē, kā Grinberg metodes ietvaros.
Iesaku informēt savu psihologu/psihoterapeitu un pārrunāt ar viņu par savu nodomu jau pirms mūsu tikšanās. Iespējams, noderēs, ja psihologs/psihoterapeits izlasīs šo aprakstu

Jebkurā gadījumā– atgādinu- šī pieeja pieprasa aktīvu klienta iesaisti-
gan sesijas laikā, pievēršot uzmanību savam ķermenim,
gan starp sesijām- pievēršot uzmanību savām paternu jeb ieradumu reakcijām ikdienas procesos- tas mūsu sadarbību padara intensīvu un samazina potenciālo sesiju skaitu- jums ātrāk kļūst labāk! ;)

Atziņas
sieviete, 39 gadi, pēc 22 sesijām | tēma: bailes no neizdošanās un nabadzības,
vēloties pāriet pilnībā uz savu personīgo biznesu:
Attiecībā uz bailēm par nabadzību, tās domas ir transformējušās. Tas ir tik smieklīgi! Es ļoooooti priecājos par toreizējo lēmumu aiziet no algotā darba, jo kopš tā brīža es sāku pelnīt gandrīz 3x vairāk. Amazing! Bailes, kuras mani turēja tajā darbā, patiesībā bremzēja manas iespējas pelnīt vairāk! Tik paradoksāli!

vīrietis, 40 gadu, pēc 11 sesijām | tēma: savu jūtu iepazīšana un pieņemšana:
Vairs nav tik ļoti bail no dusmu un baiļu uzplūdiem, un arī mazāk kauns- varu daudz brīvāk (un ātrāk) atzīt sev (uz dažreiz citiem), ka esmu dusmīgs vai nobijies. Nostiprinājusies apziņa, ka prāts, emocijas un ķermenis ir ļoti cieši saistīti, pat integrēts (!) veselums.
Tāpēc par ķermeņa un prāta veselību ir speciāli jārūpējas

vīrietis, 41 gads, pēc 9 sesijām | tēma: trauksmes lēkmes, miega traucējumi:
Sesiju noslēgumos tā dziļā atslābuma pieredze baigi
palīdzējusi apjaust un pieņemt, ka man tas IR iespējams.
Miegs ir ievērojami labāks- guļu labi jau 5-6 dienas nedēļā! Daudz dzīvības spēka parādījies, interese pretstatā ierastajam riebumam un tam, ka neko negribas


sieviete, 36 gadi, pēc 12 sesijām | tēma: ikdienas stresa pārvaldīšana
Esmu sapratusi, kā es nobloķēju savu ķermeni stresa situācijās, savelku muskuļus un sasprindzinu ķermeni, sekli un maz elpoju. Kā es pati sevi novedu līdz migrēnai un bezspēkam, un svarīgi, ka esmu iemācījusies, kā pati varu sevi atbrīvot un atgūt mieru.
Es, perfekcioniste, esmu tikusi līdz tam, ka situācijās, kur neesmu izdarījusi vai esmu kļūdījusies, un parasti ir bail, kā atrisināšu un kā reaģēs pārējie, ir uzradusies paļāvība un mazinājusies liekā vainas apziņa- man atliek vairāk enerģijas problēmas risināšanai, kuru kādreiz iztērēju vainas apziņas plūdu savākšanai.
Un vēl- blakusefekts procesam- mans miegs ir kļuvis baudāms, un es pamostos labi atpūtusies


sieviete, 31 gads, pēc 40 sesijām | tēma: samazināt hronisko trauksmi un saspringumu:
Man ir uzradusies tāda kā pašvara- ka es spēju pārvaldīt savu trauksmi, nevis tā man uznāk, pārņem mani un viss. Es zinu, ka tā ir pārvaldāma, es zinu, kā to pārvaldīt, un viss ir manās rokās. Saspringums, līdz ar to- tāpat, un ķermeniski es to labi jūtu- ievērojami mazinājušās hroniskās iesnas, nu, var teikt, ka to vairs nav; gremošanas sistēma vairs necieš; mēnešreižu sāpes ar katru reizi ir ievērojami mazākas

sieviete, 39 gadi, pēc 10 sesijām | tēm: samazināt hroniskas sāpes gūžā, kas radušās artrīta rezultātā:
Sāpes gūžā pazuda un nav atjaunojušās. Tās neparādās ne mainoties laika apstākļiem, ne pēc fiziskas slodzes, kā tas regulāri bija iepriekš.
Sapratu, ka sāp mazāk vai nesāp, ja atbrīvojas un elpo, nevis sasprindzinās un fiziski pretojas sāpēm. Tagad to varu izmantot ne tikai fizisku sāpju brīžos, bet arī emocionālo. Iepazinu savas sasprindzinājuma formas, kas ķermenī gadu laikā izveidojušās kā reakcija uz sāpēm. Tagad varu tās konstatēt un censties mainīt, kad notiek reakcijas. Ir patīkamāk nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, jo nav sāpju. Gūžas sāpes vispār vairs neapgrūtina. Process un komunikācija ar Inesi uzmundrināja, deva enerģiju un atbrīvoja


Ilona, 31 gadi, pēc 8 sesijām | tēma: Atbrīvoties no eksistenciālām bailēm (kas radušās 12 gadu vecumā pēc notriekšanas ar auto un vairākām operācijām pēc tam):
Uzlabojies miegs- vieglāk un ātrāk aizmigt, miegs ir dziļāks, sapņi- mazāk, pamostos izgulējusies un (!) ar vēlmi celties un būt aktīvai, kas gadiem nav bijis!
Parādījusies ciešāka saikne ar ķermeni. Notiek pastāvīga komunikācija un dziļāka jušana. Iepriekš ķermenis bija vieta, kurā baidīties un ko noliegt, aizpeldot domās, fantāzijās, meditācijās.
Blakusefekti:
gandrīz nesāpīgas mēnešreizes – pirms tam pirmās 2 dienas bija neciešamas;

šobrīd palikusi tikai aizkaitināmība pirms mēnešreizēm.
Ārpasaule vairs tik ļoti neietekmē kā agrāk- mazāk vainas izjūtas, šaustīšanas pirms un pēc rīcībām; spēju atšķirt, par ko uzņemties atbildību un par ko nejusties vainīgai.
Saīsinājies ceļš starp apziņu, vēlmi un rīcību.
Man kļuvis vieglāk. Būt. Dzīvot. Izpausties. Esmu kļuvusi stiprāka un stabilāka,

pārliecinātāka savos spēkos. Mani spārni un ticība turpina augt.
Vēl dziļāk izjūtu, ka nevienam, izņemot sevi, neko neesmu parādā. Manī krietni mazinājusies vainas sajūta.
Es esmu pilna ar iedvesmu turpināt attīstīt savu komunikācija ar ķermeni.

Gribu dejot, sajust un attīstīt arī savu fizisko spēku.
Šis man ir ārkārtīgi būtiski- Es vairs neesmu vārgulis!!


Edvīns, 50 gadu, pēc 22 sesijām | tēma: kā nebremzēt sevi un ļaut darboties:
Nav vairs milzīgā satraukuma pirms (manis vadītajiem) treniņiem, nav milzu noguruma pēc. Arī situācijās, ja prāts trako, iekšēji esmu mierīgāks; drīzāk ir tā, ka spēju pievērsties ķermeņa sajūtām un ar izbrīnu konstatēt, ka ķermenis ir mierīgs! Ir uzlabojusies mana spēja just ķermeni un aprakstīt tā sajūtas, kas sākumā likās neiespējami, pat nesaprotami.
Blakusefekts:
Pirms aizmigšanas pārslēdzos no ‘domāšanas’ vai situāciju modelēšanas uz elpas vērošanu, rezultātā, ātri aizmiegu, bez domām. Naktīs vairs nesvīstu; iepriekš turpat katru rītu žāvēju palagu


sieviete, 31 gads, pēc 12 sesijām | tēma: spēcīgas vēdergraizes, panikas lēkmes:
Atnākot satraukumam- turpinu elpot. Eksāmenā piedzīvoju stadiju, ka satraukumā galvā iestājas “baltā lapa” jeb “es neko nezinu”, elpojot dziļi sazemējos, atslābu un atcerējos visu, ko vajadzēja.
Darbos (gleznās, skicēs) parādījies cits dziļums…
Sāpes ir retākas un daudz maigākas- tagad skaidri apzinos, ka tās nāk kopā ar satraukumu.
Vairāk atļauju sev vadīties pēc sajūtas, nevis iedomātā ideāla, kā vajadzētu būt. Ja kļūdos, nenosodu sevi. Ja fiziski nogurstu- ļauju ķermenim atpūsties. To visu kopā ņemot- atļauju vairāk ieklausīties sevī, cienu sevi vairāk, rūpējos par sevi vairāk, un sāpes atkāpjas, stresam ir mazākas iespējas. Cik
it kā vienkārši…”

sieviete, 32 gadi, pēc 32 sesijām | tēma: mazināt bremzīgo trauksmi, kas nokauj interesi un motivāciju rīkoties:
Pirms mūsu sadarbības man bija pamatīgs hronisks nogurums, grūti elpot, pat ejot, migla jeb neskaidrība galvā un tā briesmīgā bremzīgā trauksme, kas saka “davai nē”. Migla ir pazudusi, “davai nē” ir reti un maz-aktīvs, elpot ir vieglāk, arī fitnesa nodarbībās, noguruma nav jau vairākus mēnešus


sieviete, 37 gadi, pēc 8 sesijām
tēma: izdegšana- plēšanās starp “es nevaru” un “vienai pašai viss”:
Vairāk domāju – daru, nekā agrāk- šaustu sevi un jūtos vainīga par to, ka vajadzētu, bet nedaru, kur arī iepriekš pazaudēju savu enerģiju. Sapratu savu domāšanas paternu- ka es izvēlējos pārslodzi un ciešanas, ar pārliecību, ka tas dos rezultātus, bet procesa laikā apzinājos, ka rezultāts ir arī tad, kad izvēlos vieglumu un rūpes par sevi (!). Un tā- ietaupu savu enerģiju, neiztērējot to lieki.
Blakusefekts:
jostas sāpes izzudušas. Sejas āda, kas kopš padsmit gadu vecuma bijusi pinnēs, nu ir gluda, tīra, …skaista! Man prieks skatīties uz sevi spogulī!
Par metodi-
tiek iepazīti ķermeņa bloki, rīcības, domu gaitas, kas tiek veiktas nepatīkamās situācijās, un caur ķermeņa apzinātību dota iespēja tās izmainīt tā, lai spētu darīt vēlamās. Arī drosme ieraudzīt tos savu ieradumus un mainīt, bet, kas svarīgi- tik, cik es pati vēlos, un intensitāte un rezultāti ir atkarīgi no manis, plus: A) man tiek doti instrumenti, B) tādējādi- es neesmu atkarīga no terapeita, mana pašvara spēcinās- es varu tikt ar savu dzīvi galā


sieviete, pēc 2 sesijām:
Liels un mīļš Tev paldies par abām tikšanās reizēm.
Tik lielu pieņemšanu, sapratni un atbalstu sen nebiju pieredzējusi.
Pie tam – izkristalizējās sen meklētas atbildes.
Esmu sajūsmā par metodi, ar kuru strādā un par to, ka satiku Tevi!

sieviete, pēc 1 iepazīšanās sesijas:
Esmu ar Tevi pazīstama no vienas Grinberg iepazīšanās sesijas Rīgā 2018.gadā. Toreiz piedzīvoju neaprakstāmas sajūtas. Iznācu no I-DEJAS MĀJAS un kaut kādā nepiedzīvotā sajūtā devos mājās. Es nezinu kas ir nirvāna, bet domāju, ka man tā bija. 😇 Tāda pilnīga OMM sajūta

Kāda mana kolēģa, Idan Hojman, īsstāsts [2:57′] par to, kas notiek un ko sagaidīt no Grinberg metodes sesijām –