Piedzīvojot izaicinājumiem piepildītu dzīvi, saņemot spēcīgu mentālo stimulāciju (darbs galvā- plānošana, stratēģiju izveide, komunikācija, problēmu risināšana, ideju radīšana, to realizēšana un vēl viskautkas interesants, ko atradīsiet darbu sludinājumos kā potenciālā darbinieka vērtīgas īpašības)  – ar šo pārspīlējot un neparūpējoties par sabalansēšanu ar kvalitatīvu atpūtu, mēs varam nokļūt līdz trauksmei, panikas lēkmēm, nespēkam, alerģijām, apgrūtinātai gremošanai, atmiņas problēmām, domu neskaidrībai vai pasliktinātai miega kvalitātei, kas ietekmē visu dzīves kvalitāti

Cilvēki ar šādiem simptomiem bieži vien cieš no klejotājnerva tonusa trūkuma.
Nu un? Kas ir šis klejotājnervs?

Tas pārvalda parasimpatisko nervu sistēmu, kas atbild par atpūšanos un sagremošanu (pretstatā simpatiskajai nervu sistēmai, kas atbild par “cīnies vai bēdz” aktivitātēm)

Šis nav vienīgais nervs, kas šo dara, bet varētu būt nozīmīgākais un ar plašāko ietekmi gan, jo iesniedzas tālu dzīvībai svarīgajos orgānos-

  • VagusNervssmadzenēs tas palīdz kontrolēt trauksmi un garastāvokli
  • gādā par zarnu trakta kustīgumu/aktivitāti un gremošanas enzīmu produkciju
  • kontrolē asinsspiedienu un sirds muskuļa savilkšanās spēku
  • aizkuņģa dziedzerī tas kontrolē cukura līmeni asinīs un gremošanai nepieciešamo enzīmu produkciju
  • aknās tas kontrolē žults produkciju un detoksikāciju
  • žultspūslī tas kontrolē žults palaišanu, kas palīdz sašķelt taukus
  • nierēm palīdz vispārējās funkcijās kā ūdens līdzsvara uzturēšanu, glikozes kontroli, nātrija izdalīšanos, kas palīdz kontrolēt asinsspiedienu
  • urīnpūslī tas kontrolē urīna izvadi
  • liesai palīdz mazināt iekaisumus
  • dzimumorgānos palīdz uzturēt auglību (kāpēc sievietes stresā nespēj ieņemt bērnus?) un seksuālo baudu, ieskaitot orgasmu
  • mutē un mēlē palīdz kontrolēt spēju sajust garšas un ražot siekalas, kontrolējot siekalu dziedzeru darbību
  • acīm palīdz ražot asaras (atceramies brīžus, kad ļoti gribas raudāt, bet nav, ko?)

Sakosti žokļi, kad aizturam sakāmo, dusmas un citas jūtas (arī patīkamās), zobu strīķēšana naktīs (vai ne tikai naktīs), saspringušas acis, bet labāk- komplektā ar saspringtu pakausi, kad centīgi un/vai daudz skatāmies datorā vai telefonā. Šīs ir tikai dažas darbības, kuru samazināšana dod iespēju klejotājnervam atgūt savu dabīgo tonusu.
Ķermeņa darbs terapijā, joga, vingrošana, stiepšanās nāk prātā, kad kāds man prasa- bet, kā tad to var izbeigt? Grinberg metode strādā jo īpaši, veicinot klejotājnerva tonizēšanu.
Klejotājnerva stimulācija spēj palīdzēt tādām veselības problēmām kā trauksmes un panikas lēkmes, migrēnas, galvassāpes, atkarības, aptaukošanās, sirds slimības, atmiņas problēmas, depresija, daļa vēža formu un citas autoimūnās saslimšanas.

Tātad, kā mēs varam šo nozīmīgo nervu stimulēt un nodrošināt, lai tas būtu optimālā tonusā?

… raksta turpinājums vēl top …