Iespēja pieslēgties nodarbībām onlinetrešdienās, 18:15-19:45
2021.gadā plānojas iknedēļas nodarbības Kuldīgā.
Savu interesi par šo iespēju variet pieteikt jau tagad!

Kontakti
Inese Ločmele | somatika[at]i-deja.lv | 29137826


kustības ārpus ierastajiem paterniem- vairāk viegluma augumā, klusāks, radošāks prāts
izdejo | apstādini | apzinies

Terapeitisko kustību praksi Stopping Movement jeb nu jau sMove! savulaik radījis Avi Grinbergs* kā grupā pieredzamu nodarbību ar mērķi kustīgā, vieglā, pat, dažkārt, jautrā veidā attīstīt sava auguma apzināšanos, atgūt prieku kustēties un būt savā augumā, spēju fokusēt uzmanību**, spēcināt dabīgo radošumu, tai pat laikā arī atbrīvojoties no augumā turētajiem ierobežojošiem paterniem/blokiem, un tā atgūstot tajos iekapsulēto enerģiju

*Grinberg metode,
pamatā, notiek intensīvās, mērķtiecīgās individuālās sesijās.
To dažkārt min kā somatic coaching.
Stopping Movement ir iespēja savus mērķus caur Grinberg metodes pieeju
sasniegt citā kvalitātē- dejiskāk, grupas sadarbībā, mūzikas klātbūtnē

Ierastās kustības, ieradumi kā tādi sniedz mums komforta izjūtu. Bet tie prasa arī savu samaksu– kāds to jūt kā saspringumu, stīvumu, kāds kā trauksmi, cits- kā sāpes. Jo mūsu augums nav radīts, lai regulāri atkārtotu vienas un tās pašas kustības- ne stundām ilgas pirkstu dejas pa taustiņiem, ne koncentrētu skatienu ekrānā, arī ne regulāru un ilgstošu sēdēšanu, pat ne somu nēsāšanu. Stopping Movement aicina izkustēt augumu ārā no ieradumu veidotajiem ķermeņa blokiem, tā atgūstot tur iekapsulēto enerģiju

Ar katru terapijas prakses gadu saprotu arvien vairāk, ka mēs, cilvēki, esam smalkākas struktūras, nekā iedomājamies, un mūs nepieciešams kopt un regulāri noskaņot līdzīgi kā mūzikas instrumentus. Šīs nodarbības ir viena no tām iespējām” – auguma psihoterapeite Inese Ločmele

Guvumi pa punktiem, tā sakot;)
• ķermenis pēc nodarbībām jūtas vieglāks, brīvāks, elastīgāks, arī…tuvāks,
• prāta restarts- šajās nodarbībās prāts tiek nodarbināts ar mērķi atslēgt ikdienas funktieri/kontroli/monologus/dialogus, tādējādi racionālā daļa var atslābt, atpūsties un sazemēties, lai pēc tam ar svaigu jaudu ķertos nākamajiem kalniem, ko bīdīt,
• caurvijus darbība nodarbībās ir prāta un ķermeņa atkalapvienošana, kas mūs sazemē, nomierina/apklusina prātu un ļauj sajust apmierinātību, ‘viss ir kārtībā’ izjūtu, (pat) laimi, utml. – prieku būt savā augumā un kustēties,
• šajās nodarbībās mērķis ir spēcināt ‘auguma uzmanību’ (body attention)- tā ir gan prāta uzmanība uz ķermeni, gan aizmirsta sava auguma uztvere- ka mēs esam uzmanības pilni radījumi,
• ļoti maz runājam- viss notiek caur kustību. Arī rezultāti rodas pateicoties ‘tikai’ kustībai (bez nopietnas analīzes, dziļas, terapeitiskas dalīšanās, kas jauki situācijā, kad, piem., kolēģi grib nākt uz vienu un to pašu nodarbību, bet negrib tajā ‘atvērt dvēseli’ caur atklātām runām par sevi),
• paplašinās elpošana, kas nozīmē- vairāk enerģijas un dzīvīguma ikdienā, līdz ar to-
• mazinās nespēks un nomāktības izjūta, ja tāda bijusi,
• fiziskie ierobežojumi un sāpes, īpaši, hroniskās, var mainīties un pat pazust, jo Stopping Movement strādā ar ieradumiem/paterniem/rutīnām, kas ir pašu hronisko problēmu avots,
• kustība ārpus saviem ieradumiem atbrīvo telpu dabīgam radošumam,
• darba procesā, kustinot savus paternus/ieradumus, būs iespēja noķert arī savu viegluma un jautrības devu;)
• un- mēs šajās nodarbībās kustamies citādāk kā ierastajā ikdienā, tā sniedzot iespēju prātam veidot jaunus neironu ceļus (kas nozīmē, ka kļūstam gudrāki***, attīstām prātu un esam radošāki!:)

Kādam šīs sesijas aizstāj psihoterapiju, kādam- miega zāles vai trauksmes mazināšanas līdzekļus, citam- pretsāpju zāles hroniskām sāpēm. Citi nāk dēļ prāta tīrības un radošuma, kas paveras, kad pārvaldām domu skrējienu. Citi- lai saņemtu prieka devu, esot un kustoties savā augumā

Par interesi iekļauties Kuldīgas grupā, droši rakstiet uz somatika@i-deja.lv

Stopping Movement jeb sMove! radītāja Avi Grinberg
video stāstījums par Stopping Movement
(8:22′)
smovetraining.com– starptautiskā lapa

Pasniedz
Inese Ločmele, vienīgā Latvijā Grinberg metodesTM un Stopping MovementTM praktiķe. Sertificēta franču psihoterapijas virziena ‘psiho-organiskā analīze’ terapeite (šī pieeja pārstāv psihes un ķermeņa vienotības un mijiedarbes principu), MA psych. Plašāk par Ineses pieredzi

Dalībnieki
pieaugušie un jaunieši, kas vēlas izaugsmi,
iekļaujot šajā procesā kustību kā apzinātības, iekšējās brīvības un personības spēcināšanas veidu.
Tāpat- šīs nodarbības var būt veiksmīgs psihoterapijas papildinājums, vai kādam- pat aizstājējs.
Kāds varbūt meklē iespēju atpūtināt racionālo prātu, lai atgūtu radošumu- šīs ir īstās nodarbības!
Šīs nodarbības īpaši labi var noderēt arī cilvēkiem ar hroniskām sāpēm (vecumam nav nozīmes- mēs nodarbībās kustamies katrs savu spēku un fizisko iespēju ietvaros)

Dalība
8€ viena 1,5h online nodarbība.
Rekvizīti pārskaitījumam:
Stalti cilvēki SIA
Reģistrācijas numurs: 40203234287
Konta nr.: LV90HABA0551047668271
Informācija saņēmējam: Stopping Movement online sesija (norises datums)

Nepieciešamais

  • atvēlēta telpa un laiks sev pašam/pašai
  • gana labs interneta savienojums
  • ērtas drēbes ērtām kustībām
  • gana laba skaņa no datora vai austiņās

Inese Ločmele, sMove! pasniedzēja: “Nodarbību laikā prātam tiek spēcināta saikne ar ķermeni caur prāta noslodzi pievērst uzmanību konkrētām ķermeņa daļām, ķermeniskajām sajūtām. Prāts savā ziņā tiek attīrīts no sārņiem, kas neļauj tam funkcionēt kvalitatīvi. Notiek līdzīgas lietas kā mindfulness meditācijās, bet- caur kustību, ne pasīvu sēdēšanu, kas nozīmē- augums nav atstāts kā novērošanas un pārvaldīšanas objekts, bet gan tam/sev tiek doti apzinātu kustību un sajūtu prieki.
Neesmu pret mindfulness meditācijām, pati tās esmu pielietojusi, tikai izceļu atšķirību

Atziņas
“Pēc nodarbībām- pārsteidzošs enerģijas lādiņš, kas turpinās vēl vairākas dienas!”
“Reti izdodas tik īsti atpūsties!”

Ķermenis ir vienkārši laimīgs!
Ko man dod šis kurss:
– iespēju pabūt kontaktā ar sevi šeit uz tagad
– pamazām iemācos, ka visas sarežğītās situācijas joprojām var elpot, pat ja nekas nesanāk
– vieglumu, darot lietas, to, ka var arī ar mazāko piepūli izdarīt to pašu
– sevis atbalstīšanu vs mocīšanu par katru kļūdu
– iespēju neskaitāmas reizes eksperimentēt
– iespēju pabūt ar savējiem, bez pielāgošanās citu viedokļiem un gaidām

Šajā nedēļas nogalē piedalījos 2 sajūtu deju pasākumos. Un ja citiem cilvēkiem galvā runā viņu baleta horeogrāfi un iekšējā kautrība, tad manī runā TU, Inese: elpo, kustini arī kaklu, kuru vietu vēl tu apej un neizkustini, kur sēž tie emocionālie bloki, kuri neļauj dzīvot tik viegli, kā jūtos dejojot

**spēja fokusēt uzmanību pasaulē atzīta par soft skill nr. 1, ko attīstīt.
Pateicoties telefonu/spēļu/video kanālu jeb virtuālajai ietekmei (kur uzmanība tiek tverta ik mirkli- ievērojami biežāk kā dabīgā vidē). Tā nosaukta par mūsdienu cilvēku (jo īpaši jauniešu) moderno problēmu- grūtības koncentrēties uz vienu tēmu ilgstoši, uzmanību ir viegli novērst, tai trūkst spēka mērķtiecīgi noturēt fokusu. Rezultāts- stundām ilgi nepadarīti darbi, nespēja pieķerties pie lielāka/mazāka mērķa realizēšanas (vai nu tas prasa milzīgu piepūli, vai nu- pakāpeniski zūd gandarījuma un dzīves prieka izjūta, jo mērķi netiek panākti un- dopamīna līmenis krītas), kā arī- garlaicība, esot ne-virtuālajā vidē.

*** – plašāk par dejas, gudrības un radošuma saistību lasiet šajā pētījumā

Pateicība I-DEJAS MĀJAS Erasmus+ projektam “Pastāvēs, kas mainīsies: inovācijas pieaugušo somatikas izglītībā” par finansiālu atbalstu pasniedzējas Ineses Ločmeles dalībai Stopping Movement(TM) pasniedzēju treniņā!